Domenii
Joi April 25, 2019
|
ÎNTREBĂRI FRECVENTE
AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ

Descarcă de aici  Întrebări frecvente pentru AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ
CASA NAȚIONALĂ DE PENSII PUBLICE

Întrebări frecvente pentru CASA NAȚIONALĂ DE PENSII PUBLICE
Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale “CORPUL ATAŞAŢILOR PE PROBLEME DE MUNCĂ ŞI SOCIALE”

Descarcă de aici  Întrebări frecvente pentru Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale “Corpul ataşaţilor pe...
EGALITATEA DE ŞANSE ÎNTRE FEMEI ŞI BĂRBAŢI și VIOLENŢA ÎN FAMILIE

Descarcă de aici Întrebări frecvente pentru domeniile Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi şi violenţa în familie...
INSPECȚIA MUNCII

Descarcă de aici  Întrebări frecvente pentru INSPECȚIA MUNCII
ÎNTREBĂRI FRECVENTE-toate categoriile

  Beneficii de Asistență Socială Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale “Corpul ataşaţilor pe probleme de muncă şi...
LEGISLAȚIA MUNCII

Descarcă de aici  Întrebări frecvente pentru LEGISLAȚIA MUNCII
OCUPARE, COMPETENȚE, FORMARE PROFESIONALĂ și ECONOMIE SOCIALĂ

 Întrebări frecvente pentru OCUPARE, COMPETENȚE, FORMARE PROFESIONALĂ și ECONOMIE SOCIALĂ
POLITICI SALARIALE

  24 iulie 2018   Clarificări actualizate pentru aplicarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din...
PROTECȚIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

Întrebări frecvente pentru PROTECȚIA PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI
PROTECȚIA și PROMOVAREA DREPTURILOR COPILULUI și ADOPȚIE

Întrebări frecvente pentru PROTECȚIA și PROMOVAREA DREPTURILOR COPILULUI și ADOPȚIE: Drepturile Copilului - Întrebări Frecvente Sistemul de...
STABILIREA DREPTURILOR DE PENSIE ÎN CAZUL LUCRĂTORILOR MIGRANȚI

Descarcă de aici  STABILIREA DREPTURILOR DE PENSIE ÎN CAZUL LUCRĂTORILOR MIGRANȚI

 

    logo new blueAcreditare

                  pdf icon  IMPORTANT! PRECIZĂRI PRIVIND ACREDITAREA SERVICIILOR SOCIALE

 

    logo new blueProgramarea fondurilor europene 2014-2020

    logo new blueAjutoare pentru încălzirea locuinței

pdf icon PRECIZĂRI pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței

   logo new blue Pentru ca economia socială din România să devină vizibilă! - proiect al Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice în parteneriat cu Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile și Centrul Național de Pregătire în Statistică

 

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>

Categorie: Politici familiale, incluziune şi asistenţă socială

item->introtext; $regex_pattern = "/]*?href[\s]?=[\s\"\']+"."(.*?)[\"\']+.*?>"."([^<]+|.*?)?<\/a>/"; preg_match_all ($regex_pattern,$introtext,$var,PREG_PATTERN_ORDER ); $linkinitial = $var[0]; //iteram linkurile si depistam cele cu 2012 si DI/DA $da = array(); $di = array(); $year = date('Y'); //$pyear = "'".$year-1."'"; foreach($linkinitial as $mylink){ $tstring = preg_replace("/<.*?>/", "", $mylink); if((strpos($tstring,'DA') !== false || (strpos($tstring,'_da') !== false) || (strpos($tstring,'da ') !== false) || (strpos($tstring,' da') !== false) || (strpos($tstring,' da ') !== false) || (strpos($tstring,'-da') !== false) || (strpos($tstring,'da-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($da)==0){ array_push($da,$mylink); } } if((strpos($tstring,'DI') !== false || (strpos($tstring,'di') !== false) || (strpos($tstring,'_di') !== false) ||(strpos($tstring,'di ') !== false) || (strpos($tstring,' di') !== false) || (strpos($tstring,' di ') !== false) || (strpos($tstring,'-di') !== false) || (strpos($tstring,'di-') !== false)) && (strpos($tstring,$year) !== false || strpos($tstring,"2013") !== false)){ if(sizeof($di)==0){ array_push($di,$mylink); } } } ?>
Ordinul nr. 28/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii şi combaterii violenţei domestice
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    Ordinul nr.82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    Alocaţia de stat pentru copii
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    Noile modele de cerere si anchetă socială pentru acordarea ajutorului social, a alocației pentru susținerea familiei și a ajutorului pentru încălzirea locuinței
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    Raport privind incluziunea sociala in Romania in anul 2014
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    2014
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    Proiectul privind Modernizarea Sistemului de Asistență Socială în România (SASMP)
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    Economie sociala
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate
    Strategia nationala pentru promovarea imbatranirii active si protectia persoanelor varstnice pentru perioada 2015 - 2020
  • '.$d.'
  • '; }?>
  • '.$d.'
  • '; }?>
    Toate

    pdf iconOrdinul nr. 28/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate prevenirii şi combaterii violenţei domestice

    pdf iconAnexa 1 /word iconAnexa 1- Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare pe perioadă determinată organizate ca centre de primire în regim de urgenţă pentru protecţia victimelor violenţei domestice, cod 8790CR-VD-I

    pdf iconAnexa 2 /word iconAnexa 2 - Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare pe perioadă determinată organizate ca centre de recuperare pentru victimele violenţei domestice, cod 8790CR-VD-II

    pdf iconAnexa 3 /word iconAnexa 3 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare pe perioadă de lungă durată organizate ca locuinţe protejate pentru persoanele victime ale violenţei domestice, cod 8790CR-VD-III

    pdf iconAnexa 4 / word iconAnexa 4 - Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale, organizate ca centre de consiliere pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice, cod 8899 CZ-VD-I

    pdf iconAnexa 5 / word iconAnexa 5 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale organizate ca centre de informare şi sensibilizare a populaţiei în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei domestice, cod 8899 CZ-VD-II

    pdf iconAnexa 6 / word iconAnexa 6 - Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale, organizate ca centre de asistenţă destinate agresorilor, cod 8899CZ-VD-III

    pdf iconAnexa 7 / word iconAnexa 7 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale organizate ca centre de informare şi consiliere pentru victimele violenţei domestice de tip linie telefonică de urgenţă (help-line) cu program continuu, cod 8899 CZ-VD-LTP

    pdf iconOrdinul nr.82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi

    pdf iconAnexa 1 /word iconAnexa 1- Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru de abilitare şi reabilitare pentru persoane adulte cu dizabilităţi, Centru pentru viaţă independentă pentru persoane adulte cu dizabilităţi, Centru de îngrijire şi asistenţă pentru persoane adulte cu dizabilităţi

    pdf iconAnexa 2 /word iconAnexa 2 - Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru servicii sociale cu cazare de tip Locuinţă protejată pentru persoane adulte cu dizabilităţi

    pdf iconAnexa 3 /word iconAnexa 3 - Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru servicii sociale cu cazare de tip Centru respiro pentru persoane adulte cu dizabilităţi, Centru de criză pentru persoane adulte cu dizabilităţi

    pdf iconAnexa 4word iconAnexa 4 - Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru Serviciul de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi

    pdf iconAnexa 5word iconAnexa 5 - Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru serviciul Echipa mobilă pentru persoane adulte cu dizabilităţi

    pdf iconAnexa 6word iconAnexa 6 - Standarde specifice minime de calitate pentru servicii sociale organizate ca Centre de zi pentru persoane adulte cu dizabilităţi şi Centre de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoane adulte cu dizabilităţi

    pdf iconAnexa 7word iconAnexa 7 - Standarde specifice minime obligatorii de calitate pentru Servicii de asistenţă şi suport pentru persoanele adulte cu dizabilităţi

     

    Alocaţia de stat pentru copii

     

    1. Temeiul legal:

    Legea nr. 61 din 22 septembrie 1993 privind alocaţia de stat pentru copii*** Republicată, cu modificările și completările ulterioare;

    Hotararea Guvernului nr. 577 din 28 mai 2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii, cu modificările și completările ulterioare.

    1. Cuantumul alocaţiei de stat:

    -   200 lei pentru copii 0 – 2 ani sau 3 ani dacă sunt cu handicap

    -   84 lei pentru copiii peste vârsta de 2 ani

    -   200 lei pentru copiii cu handicap care au împlinit vârsta de 3 ani

    Notă: Cuantumul alocației de stat se exprimă prin raportarea la Indicatorul Social de referință (ISR) al cărui nivel este stabilit prin Legea nr.76/2002, însă pentru a se identifica mai ușor cuantumul sunt trecute valorile in lei ale acestui beneficiu.

    1. Beneficiari

    -   toţi copiii în vârstă de până la 18 ani, fără a fi condiţionaţi de frecventarea cursurilor şcolare;

    -   copiii cetăţenilor străini şi ai persoanelor fără cetăţenie rezidenţi, în condiţiile legii, în România;

    -  tinerii în vârstă de peste 18 ani, până la terminarea cursurilor învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii care nu repetă anul şcolar, cu excepţia celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.

    1. Modalităţi de obţinere a alocaţiei de stat:

    Stabilirea dreptului:

    -   Pentru copiii care nu au împlinit 14 ani, dreptul se deschide la CERERE (1), completată, după caz, de una din următoarele persoane:

    ·unul dintre părinţi, pe baza acordului acestora sau, în caz de neînţelegere, pe baza deciziei autorităţii tutelare ori a hotărârii judecătoreşti, părintelui căruia i s-a încredinţat copilul spre creştere şi educare;

    ·tutore, curator, persoana căreia i-a fost dat în plasament familial copilul, inclusiv asistentul maternal sau persoana căreia i-a fost încredinţat copilul în vederea adopţiei;

    ·reprezentantul legal al copilului;

    -  După împlinirea vârstei de 14 ani, se face de către copil numai cu încuviinţarea reprezentantului său legal;

    -  După împlinirea vârstei de 18 ani, CEREREA (2) se face de către tânăr.

    ·pentru copiii aflați în plasament în centre rezidențiale, CEREREA (3) se completează de către conducătorul DGASPC, inclusiv pentru copiii încredinţaţi organismului privat acreditat şi licenţiat în condiţiile legii.

       CEREREA SE DEPUNE LA SEDIUL PRIMĂRIEI, IN RAZA CĂREIA ÎȘI AU DOMICILIUL SAU RESEDINTA REPREZENTANTII LEGALI.

     info-ALOC În situația în care părintele are dreptul și la indemnizația pentru creșterea copilului prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr.111/2010 sau la stimulentul de  inserție prevăzut de același act normative, alocația de stat pentru copii se poate solicita împreună cu acestea, utilizând același formular de CERERE (4) .

    Ținând cont de faptul că pentru indemnizație sau stimulant actele se vor depune într-o perioadă de maximum 2-3 luni de la nașterea copilului, solicitarea alocației de stat pentru copii  odată cu unul dintre aceste două drepturi va reduce numărul de acte și deplasări pentru solicitarea acestora și nu va afecta suma primită (vezi punctul 5) .

     

    1. Dreptul la alocația de stat:

    Dreptul la alocația de stat pentru copii se acordă începând cu luna următoare celei în care s-a născut copilul.

    În situația în care cererea se depune după o perioadă mai îndelungată de timp de la nașterea copilului, dreptul la alocația de stat se acordă și pe perioada anterioară, dar nu mai târziu de luna următoare nașterii copilului și nu mai mult de 12 luni.

    1. Plata alocaţiei de stat:

    -  în cont bancar.

    -  prin mandat poștal la domiciliu

    1. Documente necesare acordării alocaţiei de stat:

    -  originalul şi copia certificatului de nastere al copilului (sau actul constatator al naşterii ori extrasul de naştere în cazul în care nu a fost eliberat certificatul de naştere);

    -  originalul şi copia actului de identitate al reprezentantului legal;

    -   pentru copilul cu handicap, cererea este însoţită şi de copia certificatului de încadrare a copilului într-un grad de handicap.

    -   documentele din care să rezulte situaţia juridică a copilului faţă de reprezentantul legal, în copie, şi anume:

    -  livretul de familie;

    -  hotărârea judecătorească de încredinţare a copilului în caz de divorţ;

    -  hotărârea judecătorească de încredinţare în vederea adopţiei;

    -  hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei;

    -  hotărârea judecătorească sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului pentru măsura de protecţie specială a plasamentului;

    -  dispoziţia directorului general/directorului executiv al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului sau, după caz, hotărârea judecătorească pentru măsura de protecţie specială a plasamentului în regim de urgenţă;

    -  hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare emisă până la 31 decembrie 2004;

    -  dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a curatelei;

    -  actul de deces al unuia dintre părinţi;

    -  alte documente, la solicitarea agenției teritoriale.

    Atentie aloc
     Pentru cetăţenii străini sau apatrizi documentele din care rezultă identitatea reprezentantului legal, domiciliul sau reşedinţa acestuia şi a copiilor săi pe teritoriul României, precum şi situaţia juridică a copiilor sunt cele eliberate de autorităţile din ţara de origine, traduse şi confirmate de autorităţile române, şi/sau, după caz, cele eliberate de autorităţile române. 

     pdf icon Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale

    pdf icon Anexa 1  /word icon Anexa 1 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare organizate ca centre rezidenţiale destinate persoanelor vârstnice

    pdf icon Anexa 2 /word icon Anexa 2 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare, organizate ca locuinţe protejate pentru persoanele vârstnice

    pdf icon Anexa 3 /word icon Anexa 3 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare, organizate ca centre rezidenţiale pentru tinerii care părăsesc sistemul

                                              de protecţie a copilului

    pdf icon Anexa 4 /word icon Anexa 4 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare pe perioadă determinată organizate ca centre rezidenţiale pentru

                                              persoanele fără adăpost

    pdf icon Anexa 5 /word icon Anexa 5 - Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte

    pdf icon Anexa 6 /word icon Anexa 6 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca centre de zi destinate persoanelor adulte

    pdf icon Anexa 7 /word icon Anexa 7 - Standardele minime de calitate pentru serviciile sociale acordate în comunitate și pentru serviciile sociale acordate în sistem integrat cu

                                              alte servicii de interes general destinate persoanelor adulte 

    pdf icon Anexa 8 /word icon Anexa 8 - Standardele minime de calitate pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vârstnice

    pdf icon Anexa 9 /word icon Anexa 9 - Standardele minime de calitate pentru cantina socială

     

     

     

     

    INFORMARE

    Noile modele de cerere si anchetă socială pentru acordarea ajutorului social, a alocației pentru susținerea familiei și a ajutorului pentru încălzirea locuinței

     

    În Monitorul Oficial al României, Partea I nr.665 din 11 august 2017 a fost publicată Hotărârea Guvernului nr.559/2017 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.50/2011, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.38/2011, și a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.920/2011.

    Prin actul normativ s-a modificat formularul de CERERE pentru solicitarea acestor drepturi și s-a introdus un formular de cerere simplificat în cazul solicitării ajutorului social (VMG) sau a alocației pentru susținerea familiei (ASF) ori a ajutorului pentru încălzire (AÎ), ulterior aprobării unuia din drepturile menționate.

    Astfel, în cazul în care un beneficiar de ajutor social solicită alocația pentru susținerea familiei ori ajutorul pentru încălzire, ulterior aprobării ajutorului social, se va utiliza formularul de CERERE simplificată prevăzut în anexa 2 la H.G. nr.559/2017 (Anexa nr.1a la normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001).

    De asemenea, se va completa numai Anexa 2 prevăzută de H.G. nr.559/2017 (Anexa nr.1a la normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001) și în situația în care dreptul la unul dintre beneficiile de asistență socială ( VMG, ASF, AÎ) a fost acordat pe baza vechiului formular de cerere și declarație pe propria răspunde iar după data intrării în vigoare a H.G. nr.559/2017 se solicită unul dintre celelalte drepturi.

    NOTA: În situația în care VMG/ASF/AÎ a fost solicitat, până la publicarea HG nr.559/2017, pe baza vechiului formular de cerere și declarație pe propria răspundere, dreptul se acordă pe baza acestuia. Nu este necesară refacerea cererii.

    De asemenea, a fost modificat și modelul de ANCHETĂ SOCIALĂ.

    Pentru acordarea ajutoarelor de urgență de la bugetul de stat a fost introdus un formular de CERERE DE ACORDARE A UNUI AJUTOR DE URGENȚĂ prevăzut la Anexa 8  la H.G. nr.559/2017 (Anexa nr. 16 la normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001).

    Pentru simplificare a fost introdus un singur tip de ANCHETĂ SOCIALĂ prevăzută la Anexa 9 la H.G. nr.559/2017 (Anexa nr. 16a la normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001).

    Totodată, au fost introduse unele criterii pentru acordarea ajutoarelor de urgență, cum ar fi:

    ·    gradul de distrugere a locuinței și a bunurilor deținute de familie sau de persoana singură;

    ·    tipul locuinței;

    ·    bolile și afecțiunile medicale și gravitatea acestora;

    ·    perioada de tratament medical și de recuperare medicală;

    ·   asigurarea obligatorie a locuinței potrivit prevederilor Legii nr.260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren și inundațiilor, republicată și cuantumul despăgubirii;

    ·   nivelul de decontare al serviciilor medicale, al medicamentelor, al ortezelor, protezelor, dispozitivelor medicale etc. de către casele de asigurări sociale de sănătate sau de terți;

    ·    calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;

    ·    calitatea de asigurat în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale;

    ·    tipul familiei și numărul membrilor din familie;

    ·     veniturile nete lunare pe membru de familie sau ale persoanei singure;

    ·    nivelul de îndatorare al persoanei sau familiei ce poate determina situații de risc de excluziune socială;

    ·    posibilitatea de susținere din veniturile proprii, fără afectarea nevoilor de trai minimale definite de Legea asistenței sociale nr. 292/2011, cu modificările și completările ulterioare, a cheltuielilor suplimentare generate de situația de necesitate sau deosebită;

    ·     complementaritatea unor forme de sprijin din surse publice sau private.

    De asemenea, pentru susținerea acordării ajutorului de urgență, solicitanții trebuie să prezinte acte doveditoare:

    ·    documente eliberate de autoritățile competente pentru constatarea calamităților naturale, incendiilor, accidentelor;

    ·   polița de asigurare împotriva dezastrelor naturale și sau/înscrisul de constatare și evaluare a prejudiciilor, precum și de stabilire a cuantumului despăgubirii în cazul producerii riscului asigurat potrivit prevederilor Legii nr.260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren și inundațiilor, republicată;

    ·    adeverință și/sau scrisoare medicală eliberată de medicul de familie sau de medicul specialist, precum și alte documente medicale justificative eliberate de autoritățile competente în domeniu care să ateste situația de dificultate invocată în cerere;

    ·    pentru achiziția de echipamente, dispozitive medicale, proteze, orteze sau alte materiale sanitare, dovada eliberată de autoritățile competente privind costul total al acestora, precum și cheltuielile suportate de acestea;

    ·    alte documente, la solicitarea reprezentantului/reprezentanților agenției teritoriale care efectuează ancheta socială, în funcție de situația constatată.

    Pentru fluidizarea procesului de acordare a ajutoarelor de urgență, au fost stabilite termene, astfel:

    ·    maximum 10 zile lucrătoare pentru efectuarea anchetelor sociale, de la data înregistrării cererii;

    ·    maximum 5 zile lucrătoare pentru avizarea anchetei sociale de către primarul localității de domiciliu/reședință, de  la data transmiterii acesteia de către agenţia teritorială ;

    ·    maximum 3 zile lucrătoare pentru avizarea anchetei sociale de către prefectul județului unde are domiciliul/reşedinţa solicitantul ajutorului de urgenţă, de la data transmiterii acesteia de către agenţia teritorială.